piątek, lipca 27, 2007

Zegar Świata

Nie wytrzymałem. Znów pozmieniałem.

Czuję się jednak po części usprawiedliwiony ponieważ wszystko dookoła zmienia się w tempie, którego sobie nawet nie wyobrażamy. Świetnym przykładem na to z jak niewielu rzeczy zdajemy sobie na co dzień sprawę są te dwie onlajnowe aplikacje.


Breathing Earth - prezentuje narodziny, śmierci oraz emisję dwutlenku węgla w poszczególnych państwach w całkiem przyjemnej oprawie graficznej.


World Clock - mniej efekciarski, za to o wiele bardziej rozbudowany "zegar świata". Znajdziecie tu takie smaczki jak produkcja baryłek ropy, ubytki lasów, produkcja komputerów oraz zachorowania na raka.

Nawet jeśli to tylko symulacje opierające się na danych statystycznych to i tak obie dają nieźle do myślenia. Przynajmniej powinny.

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Stwierdzam, że jest tu ładniej ;-)

Łukasz Jastrzębski pisze...

Panu się wyraźnie nudzi, tak?

Mistrz Muto pisze...

Ostatnio mam fazę na "upiekszanie" wszystkiego dookoła. Może mi tak zostało po remoncie dużego, sorki - większego, pokoju.

Łukasz Jastrzębski pisze...

Szczytne to i chwalebne - mieć bloga ponownie pięknego. Tamten dizajn wydawał mi się jakoś jednak wyczuty bardziej, ten jest taki modnie-2.0-niemodny, to nie znaczy, że zły, ale jakbym to gdzieś widział. Znaczy podoba się. No i samodzielnie latem remontować większy pokój (u mnie to 20 m2) to wyczyn nie lada.
Czy w ogóle wygląd jest czymś istotnym? Popatrz na Poradnik webmastera Pawła Wimmera - każdego młodego by wyśmiali, tego jego czytają.

Anonimowy pisze...

Faktycznie zegar zrobił na mnie wrażenie...Troszkę przerażające.

Anonimowy pisze...

Faktycznie Mistrz popracował nad wizerunkiem i dobrze MuTo zrobiło. Musisz jednak jeszcze trochę poprawić kolorystykę, więcej barw i jasnych kolorów dobrze wpływa na psychikę rozmówców.

Mistrz Muto pisze...

Ech... wot żyzń.
W takim razie zasiądę w najbliższych dniach, może jeszcze dziś, nad rozjaśnieniem szablonu.
Nie uwierzycie, ale od początku miał być jasny ;P